once upon a time in

în buzunare ţinea pumnii strânşi bine
erau pătrate buzunarele şi mari avea o fustă
de cârpă albă sau poate era albastră
oarecum
îi număram mărunţii ajungeau fix pentru şase covrigi şi şase sucuri
câte unul din fiecare pentru şase zile de acum încolo

unde dracu erau toţi când scriai pe garduri cu cretă
unde sunt foile tale unde era lumea asta cum dormea ce mânca
cum era
te loveai de ea pe străzi
pantofii tăi oboseau
de zăpadă
ajungeai într-un colţ
cocoloş
fără vise şi fără purici să te sărute

olea n-are ochi albaştri unghii false smocuri de chei şi fard de pleope
olea nu ştie să sară într-un picior
nu se uită înapoi la stânga sau la dreapta
de frică să nu vadă
frica
olea intră orişiunde
dă uşa de perete
olea pune gura la cişmea
olea
stă pe trotuar
ea citeşte citeşte mult citeşte tot ce prinde
citeşte olea citeşte
e altfel acolo e bine

nu zâmbi nu asculta nu te opri nu-ţi pune pe masă mâinile ţigările viaţa ta
ca o taşcă de premilitară hărtănită
mirosul de om şi ochii din palmă
nimeni nu vrea sufletul tău
poate bucile tari
poate curiozitatea
poate impulsul de moment plictiseala ploaia de afară
poate aventura poate câte ceva din toate până la urmă nu s-a întâmplat
niciodată dar niciodată să te vrea
doar pentru tine

nu e una din cele mai grozave zile
de fapt
de la o vreme nopţile se încalecă peste zile şi zilele muşcă
atunci olea
se opreşte şi spală
stă în cur şi
fumează pe-o maşină automată
aruncă
fără sortare blugii demnitatea geanta orgoliul şi ciorapii de mătase ultimele întâmplări
durerea se învârte exagerat odată cu feţele noi
pe după relaţii deznodate şi surâsul de ora 12
olea spală şi mie asta îmi place
sună a linişte şi-a de la capăt

olea un poem se întâmplă
când priveşti printr-o crăpătură
clipa
picioarele albe
dansând în praf
un poem se întâmplă când ştii că undeva în lumea asta cineva te scrie
într-un zâmbet
şi asta te va urmări toată viaţa

ar trebui să faci o cură de reeducare
să citeşti pe buze
să te legi de mâinile celuilalt
vei cădea şi poate
te va prinde
cine ştie

eram furioasă când te-am întâlnit eram
o amintire
de chibrit

5 Responses to “once upon a time in”

  1. din nou am simtit ca in poema asta e mult din sufletul tau
    si ca suntem aproape ..in papuci..similari…
    nu fac comentariu pe text…stii ca nu stiu..o sa gasesti pe blog ce din sufletul meu am vazut eu in poema asta

    Like

  2. da, alice,,un poem se intampla cand stii ca undeva, in lumea asta , cineva te scrie
    eu am simtit asta de multe ori in poemel tale:)

    Like

  3. buna dimineata Flori
    daca ai simtit e minunat
    e bine si pentru mine că stiu asta

    m-am uitat acum la tine pe blog

    btw, mie nu-mi merge mailul si messul de cateva zile
    o sa instalez din nou yahoo mess
    daca e ceva vb aici

    Like

  4. nu prea am rabdare sa citesc poezie (pardon), dar stilul tau m-a prins. mi-a placut si ultimul poem cu serioja, si asta cu olea (credeam ca olea e un baiat…). daca ar fi dupa mine, as renunta la ultimele doua strofe. (as incheia cu “si asta te va urmari toata viata”)

    acum nu stiu daca te intereseaza parerea mea:), daca te deranjeaza astfel de comentarii poti sa-mi spui si-o sa stau in banca mea:)
    succes!

    Like

  5. vio
    din ce-am cetit eu la tine pari a avea simtul umorului , chestie care la mine inseamna taare multa

    poate ca stofele celea sunt in plus , eu oricum scriu fracturat si pot rupe un poem in 2 sau 3
    ma intereseaza parerea ta cu atat mai mult ca nu ne cunoastem:)))
    deci
    nu sta in banca ta
    merci de urare

    Like

Leave a Reply

