criza de tutun

pe de o parte sunt cei care fac pentru că pot şi de cealaltă oamenii care fac fiindcă
trebuie
mă întreb captain dacă tu vezi la câţi metri între ele
sunt
acesta este un offline şi
o poziţie
poziţie e o noţiune pretenţioasă
desigur că e greu captain

*

cum sună apa când dai drumul la robinet
a gol
când eşti singur
tu
cu nu ştiu cât î.hr. un maldăr de vase şi-un ecou de-a valma
atunci ai vrea să fii ceva onest din playlist
onest cât poate să ducă
câteodată după 7
chiar e bine să plouă
după asta
se lasă soarele pe pământ nu brusc nu cu menajamente
ca o pătură peste ceea ce iubeşti pentru că atunci afli de fapt
când stă ghem
ţi se face ceva în suflet
cât să mergi cum nu mergi tu niciodată

*

din toate furiile
n-am niciun învăţ
precum cele de la o mamă partea bună e că n-am nici dezvăţ
oamenii mor de cancer şi asta n-ar fi nimic e o versiune admisă pentru că se rezumă
la un singur cuvânt
între timp mor în poze le moare părul pielea mor în ceilalţi poate că vreau să am o altă imagine nu asta o formă sub pătura bleu fie şi una care m-a durut
când strigai după mine putoare ordinară de ce să nu păstrez asta cine alege de ce să am
de ales între asta şi o faţă pe care nu o mai cunosc
vineri seara una şi duminică alta şi tot aşa de luni până vineri
se moare în cearceafuri din ce în ce mai noi îndeosebi în preajma zilelor de naştere
iar eu trebuie să accept că m moare
şi să-i caut un cadou

*
am o groază de apucături şi o groază de
groaze
prima e cea cu mâinile aproape vindecată
ce fac eu cu mâinile mele obişnuiam să mă duc pe jos la bunica în celălalt capăt al oraşului
să evit tramvaiul
cumpăram un ziar ca să am ce ţine în mînă
apoi culorile din filme
fazele repetitive care nu ştiu cum naiba ies de acolo
şi trebuie să mă bat cu ele
deja-vuuri iar eu nu ştiu
nu ştiu ce se face presupun că între o sabie ruptă şi o lămâie aş alege lămâia
la coadă de tot aş trece îndrăgosteala
totul pe fast forward la foc automat fie cât o fi
viaţă ca un motor ambalat în draci pe care tre să-l ţii strâns între picioare
daca vrei să rămâi cu ele întregi

*
mă văd absolut imobilă
la modul voluntar
fără vioară şi fără cel mai bun costum al meu
cu toate astea
ăsta e
sunetul casei în flăcări
un tăvălug din tot ce-am văzut am citit m-a lovit
din toate dezastrele mele relaţionale făcute praf iremediabil
şi-mi aud urletul şi râsul ca şi cum eu sunt
acum
în chinurile iadului

amândoi ştim că iadul e o noţiune personală
şi o sentinţă pe viaţă
aşadar duc sunetul cu mine
n-o să-mi crape capul
rulează desfăşurarea mecanică
fără imagine şi fără subtitrare
rutina
ciorapi la nuanţă
alegerea lor
trasul cu grijă
alice ai rupt tone de ciorapi ţi-ai mai fi luat o maşină de banii ăia
sutien
bluză
fustă
leagă panglica
pardesiu
cizme
negru negru negru
gloss
rimel
uşi trântite alte uşi trântite
5 kile de acte
4 AM.

*

seamănă a status de aşteptare zbârnâind pe scaun
cu telefoanele în poală mi-ar fi mult mai uşor la telefon
totul e mult mai simplu la telefon
percep intesitatea cu altă măsură
brain connection pe bune
backgroundul
la sutimi de milimetru geamul deschis cum îţi ţii bărbia în pumn caloriferul
mortul cu fanfară dând colţul străzii
baba de la parter
iminenţa unei catastrofe în care te duci clar
de ce nu
doar îţi crapă inima în tine
iar inima nu-i decât un organ nu o licenţă poetică

right here right now
1
2
la 3 dăm startul
o să ne dăm cu lama pe vene ca în filme cu sonor gâjâit
deşi merge şi cu acul dar capătă tentă erotică suptul din degete
noi ne facem fraţi de sânge
de parcă sângele e o infecţie galopantă a căştilor pe urechi
expandând senzaţii
sau schimburi unfair de vieţi

*

o captain my captain
am pierdut provocarea îţi spun
deja am aprins o ţigare
aşa că începem de mâine

Leave a Reply

