doppler effect

*
de aici
de peste vârfurile verzi
mi se pare că e o turlă de clopotniţă. cu păsări
lungi şi triste. aceleaşi
de foarte multă vreme.
nimic măreţ. doar un semn că
e iară zi pe pământ

deşi
lucrurile dintre noi se strică

exact cum clopotniţei îi cad
pe rând obloanele.
şindrila pereţii siguranţa de sine.
şi-n cele din urmă
păsările.

*

ia
notează – pick-up unitra două nuci un tub mic
cremă de mâini nivea –
apleacă-te întinde-te – ies treisutepatruzecişidoi de chiloţi
o aspirină. un borcan de murături roşii cherry
două carduri.
pe măsuţă-s 5 lei mai multe monede şi-o mulţime de hârtii

noi acum
nu studiem faptele
ci
căutarea şi mai ales trăirile protagoniştilor.
semnificaţia halatului după uşă
încălţatului răsucirii mustăţii ( dacă nu e desenează-ţi)
sensul ala profund. ca observaţia
aia că eu nu cer
niciodată nimic tocmai pentru
că e mişto idea că cineva se prinde până la urmă
şi-mi dă un you are my favourite mutterfucka.

să trec repede linia de sosire

*

m-am dus să curăţ. să fac
ceva să mănânce sau să am
un motiv să nu spun nimic.
cu 2 morcovi şi 3 cepe o mână de orez
nu i-aş spune ăsteia gătit.
cum n-aş numi o poză cu un pom “pom”.
cu siguranţă
de câte ori mă uit la tine
mă gândesc că am stat în loc de durere
de câteva ori. de alte câteva ori am crăpat
de turbare.
dar de cele mai multe ori am ştiut
că e un miracol că sunt aici

şi că
văd
de exemplu cum dormi

mi se pare mai mult miracol în asta decât
în oricare alte cuvinte
în care n-am încredere sau de care
mi-e frică. de altfel nu contează
nu fac altceva decât
să mă sprijin de balcon
privindu-mi
mâinile

ca pe o licenţă

*

cea mai tâmpită chestie pe care ajungi să o faci
de la o vreme încolo e să-ţi
dai seama cam ce-ai vrea.

şi de ce

iar asta e treaba cu adevărat tâmpită.
cum începi să halucinezi chestii gen
filtru’ de cafea lipăială prin baie.
despre cum să fie perdelele ce să fie la cină
aia astălaltă. orice amănunt
e definitoriu
pentru alegerea stabilă argumentată
perfect pliabilă pe
capacitatea / aptitudinea de a rămane dracului fixat
pe ceva.
ca musca imemorial crăcită de peste vară.
de exemplu
faptul că-mi pot pune piciorul peste al tău
m-ar putea determina să aleg o zonă cu o vedere anume.
urmată de balcoane şezloange amplasamentul
serilor în detaliu – plan de asalt compus din search job search obişnuinţe noi şamd

şamd

mişto rămâne numai felul în care toate astea
cresc în spate în fabrica
de emoţii
începută în dormitor şi terminată
la câte vreun geam.
fiecare cu votka în mână. totul
începe să pară
perfect valabil.
iar tramvaiele de la depou
încep să hârşcâie. dinspre ora trei spre ora 4.
blocul din faţă îşi acoperă ochii cu palma.
probleme reale fac bunjee jumping pe cabluri.
factura la lumină. haleala. şireturi la skateri.
un display
nou de telefon. lumea doarme.
tu dormi. eu
m-aş atârna
de firu’ plicului de ceai şi-aş coborî pe geam în
grădină. din grădină pe bicicletă şi-aş
arunca ziarele de dimineaţă.
pe peluze

afară
vântul se opinteşte în sticlă. e uscat. îi număr coastele.
ne dăm cu tifla. nările mele lasă două urme rotunde în geam
dincolo
deli chihăie în somn
şi tresare. bănui că şi ea
are probleme reale cu facturile
şi socializarea de formă fixă

*

maşina de spălat lasă scame
şi asta mă face să vreau
fireşte o maşină nouă.
una foarte mică în care
două prosoape un t-shirt şi
3 şosete (una nush unde dracu e)
să se rostogolească paşnic.
să le adun fără grabă
să le pun la uscat
şi să stau aşa să mă uit la ele.

cât de grozav arată pe calorifer
şi tu nu simţi grozăvia asta pentru că
nu eşti aici

ştii nu mai vreau să dorm.
nu mai pot şi nu mai ştiu
cum se face.
mă aşez în pat ca să aştept dimineaţa
foarte koios parcă aş fi câinele crinei ăla care
e mic al dracu da’ când sare la bătaie are impresia că e
foarte mare. de-asta e cusut
pe peste tot
cu regularitate

dimineaţa vine cu soare.
soarele e un ibric se încălzeşte greu
eu ma înmoi ca o nucă la fiert
într-un ceai cu înghiţituri mici
pentru o maladie cu dureri acute în gât
a cuiva care a călătorit destul drum
în picioare
cu labele chircite în adidaşi

treptat oasele devin subţiri şi fragile fiind
mai predispuse la rupere
de-aia e bine să
mă înveleşti bine

*sunt părtinitoare

bună ziua – bună ziua. vreau să cumpăr un teleport
o amânare de plată orice. azi am luat
banii
şi mi-aş cumpăra ceva mişto de ei.
noi nu avem decât barbari de închiriat.
agenţia care-a fost aici înainte
s-a mutat. Poate
vă pot fi de folos cu ceva.
ştiţi
dacă doriţi barbari
avem o ofertă foarte largă. se pricep
la o mulţime de
lucruri deşi
majoritatea au pula mică.

în spate avea o hartă un ceas
cu cuc şi-o colivie
c-un canar.
canarul pendula since i left you
trăgându-se de bretele cu buricu’ înainte

cred
că-s băieţi de treabă cu toţii

( pesemne există şi o explicaţie pt asta)

*

dacă dumnezeu ar fi
femeie
eu aş fi tipu’ care să-ţi spună f blond
asta
don’t hate me

I’m just an alien

dum diddie dum
where’s it coming from?

sunt absolut convinsă că ulise&gaşca au
strigat ca demenţii muie
şi-au inventat valoarea celui de-al treilea deşt
după ce-au trecut de scylla si caribda

majoritatea lucrurilor mişto s-au
descoperit atunci

One Response to “doppler effect”

  1. […] Pui pe Alice Drogoreanu, Anknews, Adina Olivia Huţanu, Alin Farcaş, Anca, Andrei, Bianca Dan, Blogolumea, Cristian […]

    Like

Leave a Reply

